Acasă

Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București (POLITEHNICA București) a dezvoltat și implementează Sistemul Intern de Asigurare a Calității (SIAC), în conformitate cu Standarde și linii directoare (ESG) revizuite și aprobate la Conferința Ministerială de la Erevan din 14-15 mai 2015 și legislația națională în vigoare.

SIAC are ca scop consolidarea unei culturi instituționale a calității, prin care se promovează excelența academică, transparența, învățarea centrată pe student și adaptarea continuă la schimbările din mediul educațional, științific și socio-economic.

Cu acest prilej, Universitatea Politehnica din Bucureşti a înfiinţat structuri organizatorice suport, precum: Consiliul Calităţii, la nivel de universitate şi Comisiile Calităţii, la nivel de facultăţi.

Prin SIAC se urmărește asigurarea coerenței și eficienței proceselor interne, alinierea permanentă a ofertei educaționale la nevoile studenților și ale pieței muncii, actualizarea metodelor de predare și de evaluare a rezultatelor învățării, precum și promovarea unei abordări bazate pe monitorizare sistematică și evaluare, atât internă, cât și externă.

SIAC cuprinde un cadru coerent de politici, strategii, proceduri, standarde și mecanisme, prin care se asigură calitatea programelor de studii, a activităților de cercetare și a serviciilor educaționale oferite. În acest scop, în universitate există structuri tehnico-administrative precum Direcția Evaluarea și Asigurarea Calității și structuri organizatorice specifice, precum Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității, Consiliul Calității, Comisiile Facultăților pentru Implementarea Standardelor de Asigurarea Calității, precum și responsabilii desemnați la nivelul departamentelor și al școlii doctorale, care contribuie la implementarea și monitorizarea proceselor de asigurare a calității.

Aceste structuri colaborează într-un cadru funcțional și ierarhic, conform reglementărilor interne, pentru a sprijini o guvernanță academică eficientă și o gestionare integrată a calității.

Documentația aferentă SIAC – incluzând metodologii, regulamente și planuri de acțiune – susține activitățile de planificare, evaluare, autoevaluare și îmbunătățire continuă a calității.